Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo...
Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało.
Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hal wraz ze swą drużyną od pewnego czasu patrolują wybrzeże Skandii, eskortując statki handlowe i chroniąc je przed piratami. Czaple, przywykłe do większej aktywności, mają trochę dosyć monotonnego życia. Z radością przyjmują więc nową misję, zleconą przez oberjarla.
Łódź z trójkątnym żaglem wypływa jednak z rodzinnego Hallasholmu w wielkim pośpiechu, pozostawiając w porcie rozjuszonego Eraka, wykrzykującego niecenzuaralne pogróżki pod adresem Hala i jego nowej podopiecznej oraz wymachującego wściekle toporem.
Drużyna Hala wyrusza do Araluenu, by zmienić stacjonujących tam Skandian, któzy mają za zadanie ochronę miejscowej ludności przed napastnikami z Arydii - okrutnymi handlarzami niewolników. Jednak wszystkie plany biorą w łeb. Nawet wysłannik króla Duncana, dowódca Korpusu Zwiadowców, Gilan musi odłożyć na później realizację królewskiego zlecenia. Piraci złupili jedną z przybrzeżnych wiosek i porwali kilkunastu jej mieszkańców. Czy Halowi i Czaplom uda się uratować Aralueńczyków przed sprzedażą na targu w Socorro i przed strasznym losem niewolników?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Czaple wypełniły kolejną zamorską misję i wyruszają w drogę do rodzinnego Hallasholm. Na pokładzie wspaniała atmosfera, wszyscy się cieszą na spotkanie z bliskimi. Na morzu jednak nie ma nic pewnego, a już najmniej przewidywalna jest pogoda. Potężny sztorm trwa nadzwyczaj długo, dzień za dniem dzielna "Czapla" pokonuje monstrualne fale, wiatr znosi ją jednak niebezpiecznie daleko od brzegów znanego świata. Nikt dotąd nie zapuszczał się w tak odległe rejony! Na domiar złego podczas koszmarnych przechyłów beczka z zapasem wody pitnej zostaje uszkodzona i nagle okazuje się, że życiodajnego płynu starczy ledwie na kilka dni. Dowódca podejmuje ryzykowną decyzję - trzeba płynąć na zachód z nadzieją, że Ocean Nieskończony kiedyś się jednak skończy i dotrą do upragnionego lądu oraz WODY! Tym razem drużynę czeka naprawdę niezwykły czas!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Sytuacja na północnych rubieżach Araluenu staje się coraz bardziej niebezpieczna. Keren, rycerz-renegat, przejmuje kontrolę nad Zamkiem Macindaw i więzi w nim przyjaciółkę Willa, Alyss. Twierdza ma dla Królestwa ogromne znaczenie strategiczne - strzeże bowiem wąskiego przejścia w ciągnącym się wzdłuż granicy łańcuchu górskim. Młody zwiadowca odkrywa, że zdradziecki Keren zawarł sojusz ze Skottami i chce oddać im Macindaw w zamian za tytuły i ziemie... Czasu jest niewiele - wróg zbliża się w szybkim tempie. Przetrzymywana w zamkowej wieży Alyss niestrudzenie zbiera informacje o planach najazdu, jednak grozi jej wielkie niebezpieczeństwo. Will musi zgromadzić ludzi, by przejąć twierdzę, nim Keren przekaże ją w ręce Skottów. Znakomicie obwarowany zamek stanowiłby wyzwanie nawet dla regularnej armii, a młody zwiadowca ma u swojego boku jedynie garstkę przyjaciół.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Erak, oberjarl Skandii, znudzony pobieraniem podatków i rozstrzyganiem urzędniczych kwestii, postanawia porzucić rodzinne Hallasholm i wyrusza na ostatnią w swoim życiu łupieżczą wyprawę. Gdy Erak wpada w pułapkę i zostaje pojmany przez mieszkańców Arydii, jego zastępca udaje się po pomoc do władcy Araluenu. Król Duncan decyduje się zapłacić okup, jednak aby cała operacja mogła dojść do skutku - podczas negocjacji konieczna jest obecność osoby królewskiego rodu. Księżniczka Cassandra - czy też Evanlyn, jak wciąż nazywa ją Will - przekonuje swojego ojca, by pozwolił jej wyruszyć z poselstwem do Arydów. Prócz Willa i Halta towarzyszą jej rycerz Horace i zwiadowca Gilan. Czy zdążą na czas, by ocalić starego druha?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Już tylko dni dzielą Morgaratha od wtarnięcia na ziemie królestwa Araluenu. Król Duncan wysyła zwiadowcę Giliana, młodego Willa i jego przyjaciela Horace`a z poselstwem do sprzymierzonej Celtii. Ale przygraniczne wioski Celtii pogrążone są w ciszy... Wyglądają jak wymarłe. Spotkana w jednym z opustoszałych domostw dziewczyna imieniem Evanlyn wyjaśnia, że mieszkańcy krainy uszli w głąb lądu, ratując się przed napaścią wargalów. Araluen nie ma na co liczyć na pomoc. Całe szczęście, że pomiędzy nim a Górami Nocy i Mgieł rozpościera się przeastna Rozpadlina...
UWAGI:
U góry okł.: Spalić most! Nawet za cenę życia...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Już tylko dni dzielą Morgaratha od wtarnięcia na ziemie królestwa Araluenu. Król Duncan wysyła zwiadowcę Giliana, młodego Willa i jego przyjaciela Horace`a z poselstwem do sprzymierzonej Celtii. Ale przygraniczne wioski Celtii pogrążone są w ciszy... Wyglądają jak wymarłe. Spotkana w jednym z opustoszałych domostw dziewczyna imieniem Evanlyn wyjaśnia, że mieszkańcy krainy uszli w głąb lądu, ratując się przed napaścią wargalów. Araluen nie ma na co liczyć na pomoc. Całe szczęście, że pomiędzy nim a Górami Nocy i Mgieł rozpościera się przeastna Rozpadlina...
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Rangers apprentice. The burning bridge" 2004. U góry okł.: Spalić most! Nawet za cenę życia...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Król Duncan i jego córka, księżniczka Kasandra, są uwięzieni w południowej wieży zamku Araluen.Daleko na północy niewielki oddział Sir Horace’a oraz dowódca Korpusu Zwiadowców Gilan tkwią w starym forcie oblężonym przez Klan Czerwonego Lisa.Młoda zwiadowczyni Maddie musi dotrzeć do drużyny Czapli i przekonać jej przywódcę Hala, by ruszyli na pomoc Horace’owi i Gilanowi.
UWAGI:
Stanowi część 14. cyklu, część 1. pt.: Ruiny Gorlanu, część 13. pt.: Klan Czerwonego Lisa.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mieszkańcy Hallasholm niepokoją sie dziwnym zachowaniem swego oberjarla. Codziennie spaceruje po plaży, wypatrując czegoś w oddali. Trójkątny żagiel wciąż nie pojawia się na horyzoncie, jednak Erak dobrze wie, że Hal nie zrezygnuje z misji odzysaknia skradzionego Andomala i kiedyś wroci do domu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mieszkańcy Skandii od dawna wiedzą, że ich kraina jest łakomym kąskiem dla wojowników z odległych stepów. Skandia blokuje Temudżeinom dostęp do morza i ogranicza ich ekspansję. Dlatego raz na parę lat pojawiają się znienacka oddziały jeźdzców, którzy na zwinnych konikach starają się sprawdzić, czy strzegący granic Skandianie przypadkiem nie przestali mieć się na baczności...
Tym razem sprawa wygląda znacznie poważniej... Na Skandię nacierają przeważające siły wroga. Oberjarl Erak gorączkowo szuka sposobu, by zatrzymać temudżeińską nawałę. W tym celu musi zablokować wszystkie miejsca, którymi obce wojska mogłyby się wedrzeć w głąb kraju. Hal i drużyna Czapli wyryuszają na niebezpieczną wyprawę rwącym nurtenm Lodowej Rzeki. Trzeba sprawdzić, czy brzegami rzeki nie zdoła przemieścić się armia świetnie wyszkolonych Temudżeinów.
Dramatyczny przebieg wyprawy Hala zakończy się równie dramatycznym finałem...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni